تعمیر موتور آسانسور تخصصی و 100 % تضمینی + هزینه مناسب

متخصص تعمیر موتور آسانسور در تهران و کرج : آسانسور از بخش های مختلفی ساخته شده است که هر کدام وظایف مهمی در سیستم دارند و اگر یکی از قطعات در یکی از بخش ها آسیب ببیند عملکرد کل سیستم با مشکل رو به رو خواهد شد زیرا قطعات آسانسور کاملاً هماهنگ با یکدیگر کار می کنند. بهتر است بدانید موتور آسانسور نقش قلب را در آن دارد و کوچکترین خطا در آن کل سیستم را با اختلال رو به رو می کند به همین دلیل سریع باید تعمیر شود. تعمیر آسانسور به دقت زیادی نیاز دارد به همین دلیل باید توسط افراد حرفه و متخصص انجام شود تا مشکلات جبران ناپذیری ایجاد نشود. ما در این قسمت به بررسی نحوه تعمیرات موتور آسانسور و دلایل خرابی آن می پردازیم.

خرابی موتور آسانسور

تعمیر موتور آسانسور

قدم اول برای تعمیر آسانسور یافتن دلیل و علت خرابی آن می باشد برای این کار شما باید از یک متخصص و فرد با تجربه در این حرفه کمک بگیرید تا سریعاً علت اصلی خرابی را پیدا کرده و نسبت به تعمیر آن اقدام نماید. تعمیر موتور آسانسور اصلاً کار راحتی نمی باشد و پیچیدگی های زیادی دارد از این رو نیازمند فردی با مهارت بالا می باشد. آسانسور از هر نوعی که باشد دارای یک موتور گیربکس می باشد که کارایی بسیار بالایی داشته و می توان گفت قلب آسانسور می باشد به همین دلیل در صورت هر گونه خرابی سریعاً باید رسیدگی و تعمیر شود زیرا در غیر این صورت خسارت های جبران ناپذیری در پی خواهد داشت.

در اکثر موارد گیربکس در اثر نقص عملکرد قسمت حلزونی و بلبرینگ دچار خرابی می شود همچنین ضربه های شدید و هم چنین برخی استپ های ناگهانی، می تواند به صورت جدی منحر به جدا شدن گیربکس از موتور گردد. به صورت کلی هر یک از قطعات آسانسور می تواند نقشی کلیدی و حیاتی در ایمنی و عملکرد آسانسور داشته باشد. سیم بکسل از دیگر قطعات مهم در موتور آسانسور به شمار می رود، در نظر گرفتن تمامی استاندارد های لازم هنگام نصب آسانسور و سرویس آسانسور می تواند نقشی مهم در طول عمر این قطعه داشته باشد.

از دیگر قسمت های آسانسور که اهمیت زیادی در عملکرد آسانسور دارند می توان به کابین و تجهیزات آن ها، کابل ها و … اشاره کرد که حتماً باید در صورت مشکل تعمیر شوند ولی در حالت کلی موتور و بخش های مختلف موتور اهمیت بسیار زیادی در حرکت آسانسور دارند. موتور آسانسورها می تواند از دو نوع گیربکسی و گیرلسی باشد که اجزای تشکیل دهنده هر کدام متفاوت می باشد برای مثال اجزای تشکیل دهنده موتور گیربکسی می توان به گیربکس و فلکه گیبکس اشاره کرد که خرابی هر کدام از این بخش ها می تواند عملکرد آسانسور را با مشکل رو به رو کند.

موتور سر درب آسانسور چگونه تعمیر می شود؟

موتور سر درب نیز جز بخش هایی می باشد که اهمیت زیادی در عملکرد آسانسور دارد و تعمیر آن نیز باید توسط افراد متخصص انجام شود. این قطعه در اثر عوامل مختلفی دچار اختلال می شود که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • وارد کردن ضربه های شدید به درب آسانسور
  • شتاب دهی بیش از حد به سردرب آسانسور
  • بستن دستی درب آسانسور
  • باز کردن دستی درب آسانسور
  • کار کردن بیش از حد درب

تعمیر تخصصی موتور سر درب آسانسور با در نظر داشتن میزان و شدت عملکرد قطعات مختلف آن، ارزیابی می گردد. در تعمیرات موتور سر درب آسانسور ، فاکتور های مختلفی دخیل خواهند بود. تعمیر موتور سر درب آسانسور هم چون سایر قطعات تشکیل دهنده این بالابر، صرفاً با دارا بودن مهارت های لازم امکان پذیر می گردد. مهارت کافی کارشناس و متخصص تعمیر موتور آسانسور، می تواند از خسارت ها و خرابی های احتمالی به بهترین شکل ممکن جلوگیری نماید.

تعمیر قسمت های دیگر موتور آسانسور

همان طور که گفته شد موتورگیربکس آسانسور، از اصلی ترین قطعاتی است که آسیب دیدگی آن می تواند با هشدار های متعددی قابل تشخیص باشد. تکان های شدید آسانسور از جمله مهم ترین این هشدار ها به شمار می آید. نقص در بلبرینگ ها، مهم ترین عاملی است که منجر به خرابی قطعات گیربکس خواهد شد. در تعمیر موتور آسانسور، توجه به بخش مهمی از ایرادات، می تواند شرایطی ایده آل را برای جلوگیری از نقص های فنی در زمان های آتی فراهم نماید. هم چنین تشخیص درست و دقیق مشکلات موتور آسانسور، موجب افزایش عمر مفید آسانسور خواهد شد.

از دیگر قسمت های آسانسور می توان به کابین، درب آسانسور، فرمان و ریل اشاره کرد که اهمیت زیادی در عملکرد آسانسور دارند ولی در بین این ها موتور اهمیت بیشتری دارد که خود از قطعات مختلفی تشکیل شده است که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • موتور گیرلس
  • فلکه اصلی موتورگیربکس
  • بلبرینگ و حلزونی
  • دنده برنجی و ماردون موتور آسانسور
  • فن موتور آسانسور
  • انکودر موتور آسانسور

زمانی که عملکرد آسانسور دچار اختلال می شود کارشناس و یا تعمیرکار ماهر و متخصص در این حرفه باید بررسی های لازم را انجام دهد تا ابتدا دلیل خرابی را پیدا کند سپس قطعه مورد نظر را تعمیر و یا تعویض کند. توجه کنید که تعمیر باید کاملا بدون ایراد و خطا انجام بگیرد زیرا در غیر این صورت سایر قسمت ها نیز دچار ایراد می شوند و مشکلات بزرگ تری ایجاد می شود.

هزینه مورد نیاز برای تعمیر قطعات موتور آسانسور

تمامی اقداماتی که برای نگهداری و تعمیرات وسیله ها و سیستم های مختلف انجام می شوند دارای هزینه هستند آسانسور نیز اینگونه می باشد. نمایندگی های مختلفی در سراسر کشور فعال هستند که کار نصب و راه اندازی و همچنین تعمیرات را با هزینه بسیار کم و تا حدود زیادی رایگان انجام می دهند ولی سایر شرکت ها برای کار های مختلف هزینه دریافت می کنند که این هزینه برای هر نوع فعالیتی متفاوت می باشد. هزینه تعمیرات تخصصی موتور آسانسور با در نظر گرفتن سیستم ایمنی آسانسور و هم چنین نوع آن مشخص می گردد.

هزینه تعمیر موتور آسانسور هر ساله با توجه به تغییر نرخ در این رابطه، با نوساناتی همراه می گردد؛ اما نکته مهمی که می توان به آن اشاره کرد، تفاوت بارز قیمت های مشخص شده میان آسانسور های خانگی، تجاری، شرکتی و فروشگاهی است. بررسی و تعمیر موتور آسانسور در صورت خرابی، از جمله اقداماتی است که می تواند به صورت حتم در افزایش ایمنی آسانسور مؤثر باشد. اطلاع از هزینه تعمیر انواع موتور آسانسور به نوعی، بهترین گزینه برای ارزیابی اقدامات نهایی است.

برخی از افراد بر این باورند که اگر استاندارد های لازم را رعایت کنند و استفاده صحیح و درستی از اسانسور داشته باشند آسانسور نیاز به تعمیر و تعویض نخواهد داشت در صورتی که این باور تا حدودی اشتباه می باشد زیرا رعایت استاندارد ها عمر موتور را افزایش می دهند ولی با گذشت عمر مفید آن قطعات نیاز به سرویس و تعمیر خواهند داشت. شما می توانید برای جلوگیری از به وجود آمدن هزینه ها بیشتر به صورت دوره ای آسانسور و تمامی قطعات آسانسور را توسط یک سرویس کار ماهر و با تجربه سرویس کنید و قبل از این که خرابی های زیادی به وجود آمده باشد قطعه ایراد پیدا کرده را تعمیر و یا در صورت نیاز تعویض کنید.